Finalul Festivalului International de Teatru Clasic Arad sau cat de contemporan poate fi clasicul?

Festivalul International de Teatru Clasic, editia a 22-a, s-a incheiat duminica, 20 noiembrie, dupa noua zile in care orasul Arad a fost gazda spectaculosului fenomen teatral.

In putine cuvinte, astfel poate fi surprinsa imaginea Festivalului:

Zece spectacole de teatru remarcabile, care au smuls aplauze minute in sir (Imblanzirea scorpiei, regia Gelu Colceag, Teatrul de Comedie Bucuresti; Solo Goya, un spectacol de teatru nonverbal, regia Miklos Bacs, Irina Wintze, Camelia Curutiu-Zoicas, Facultatea de Teatru si Televiziune – Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca; Cafeneaua, regia Silviu Purcarete, Teatrul National „Vasile Alecsandri” Iasi; Svejk, regia Alexandru Dabija, Teatrul Odeon Bucuresti; Romeo si Julieta, regia Tudor Lucanu, Teatrul National „Lucian Blaga” Cluj-Napoca; Hamlet, un spectacol de Ada Lupu Hausvater, Teatrul National „Mihai Eminescu” Timisoara; Domnul Jurdan, directia de scena Victor Ioan Frunza, Teatrul „Regina Maria” Oradea; A douasprezecea noapte, directia de scena Victor Ioan Frunza, Teatrul Metropolis Bucuresti; Omul cel bun din Seciuan, regia Andrei Serban, Teatrul Bulandra Bucuresti si spectacolul invitat – Metoda Gronholm, regia Adam Horgas, Teatrul National Pecs, Ungaria).

Doua concerte-eveniment marca Nicu Alifantis si Cari Tibor, un workshop despre explorarea universului creatiei actoricesti sustinut de Miklos Bacs, o expozitie a afisului de teatru realizata de profesori si studenti ai Facultatii de Design – Universitatea „Aurel Vlaicu” Arad si invazia in stil Commedia dell’arte a studentilor Facultatii de Teatru si Televiziune – Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca.

Au fost si interpretari la pian ale unor partituri clasice, mini-concerte sustinute inaintea spectacolelor din Festival de catre elevii Colegiului de Arta „Sabin Dragoi”, precum si un concert surpriza „Jazzy Evening” sustinut de muzicienii Corina Redis si Silviu Cimpan.

Si multe intalniri frumoase.

Selectia realizata de criticul de teatru Maria Zarnescu poate fi considerata un semnal impotriva ingradirilor si catalogarilor regizorale, impotriva tipologiilor de spectacol.

Festivalul International de Teatru Clasic de la Arad propune publicului o modalitate de perceptie fireasca: spectacolele de teatru – clasice sau contemporane, comode sau nu ca abordare si subiect – sunt reflexia vremurilor in care traim. Spectacolul de teatru – in feluritele sale chipuri – suntem noi !

FITCA s-a incheiat lasand in urma amintirea intamplarilor frumoase si a spectacolelor care ne-au bucurat simturile!

Ne intalnim anul viitor.